ad1
בעולם

מחקר: הוצאות הצרכנים בסין יכפילו עצמן תוך עשר שנים

לפי דו"ח של מורגן סטנלי, עד 2030 צפויה הצריכה הפרטית בסין להגיע ל-12.7 טריליון דולר בשנה, בערך אותו סכום שהצרכנים האמריקאים מוציאים כיום; לפני שלוש שנים, התחזית עמדה על 9.7 טריליון דולר

הוצאות הצרכנים בסין צפויות להכפיל עצמן תוך עשר שנים, עם דגש על שירותים, ועל חשבון מוצרים, כך חוזים כלכלני מורגן סטנלי בדו"ח בן 200 עמודים שפרסמו השבוע.

עד 2030 צפויה הצריכה הפרטית בסין להגיע ל-12.7 טריליון דולר בשנה, בערך אותו סכום שהצרכנים האמריקאים מוציאים כיום, כך לפי הדו"ח. המספר הזה מהווה עלייה לעומת התחזית של 9.7 טריליון דולר שניפק מורגן סטנלי לפני שלוש שנים, ובהשוואה ל-5.6 טריליון הדולר שהוציאו צרכני סין ב-2019.

הגורמים שיניעו את הצמיחה הזאת, לפי הדו"ח, הם הדגש של ממשלת סין על תמיכה בכלכלה המקומית, עלייה בהכנסת משקי הבית, צמיחה נוספת באזורים אורבניים, שינויים בטכנולוגיה ושינויים דמוגרפיים.חנות בסיןחנות בסיןצילום: אי פי איי

הדו"ח חוזה שיכולת ההוצאה לאדם תגדל מ-6,000 דולר בשנה ל-12 אלף דולר ב-2030.

כלכלני מורגן סטנלי חוזים גם שההוצאות הסיניות יהיו בקטגוריות חדשות של צמיחה בעשר השנים הקרובות, לאור העובדה שקבוצות הגיל בעלות יכולת ההוצאה הגבוהה ביותר יהיו כבר בעלות משפחה או בפנסיה.

"צפוי להתרחש שינוי חומרי בדפוסי הצריכה, שיונע ע"י התמקדות בצרכנים צעירים וביקוש משקי הבית, מה שיעלה את החלק היחסי של השירותים מתוך כלל הצריכה", לשון הדו"ח.

מספר בני ה-35-45 צפוי לגדול ב-25.3 מיליון, בעוד מספר בני ה-55 ומעלה צפוי לגדול ב-123.9 מיליון. על פי הדו"ח, חלקן של קטגוריות הגיל האחרות צפוי לקטון כתוצאה מהאיסור שחל בסין בעבר על הבאת יותר מילד אחד, וירידה כללית בשיעורי הילודה.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button