ad1
טכנולוגיה

IT בענקית גיימינג זה לא משחק

"העסק שלנו גדל, ובמקביל, בעיות התחזוקה והביצועים גדלו גם הן. אנחנו רוצים שהגולשים המשחקים אצלנו יוכלו לעשות זאת 100% מהזמן. אנחנו לא בנק: אם העסק לא יעבוד, הלקוח ינטוש אותנו בתוך שניות. אין לנו את הפריבילגיה להיות מושבתים, כי השחקנים נמצאים בכל רחבי הגלובוס, ואם האתר ייפול דווקא בחצי שעת הפנאי שיש לגולש – הוא יעבור לשחק משחק אחר. לכן, הקבלה והטיפול בנתוני זמן אמת הם קריטיים עבורנו", כך אמרה אלה וידרה, סמנכ"לית תפעול IT בפלייטיקה.

וידרה דיברה בכנס שערך הסניף הישראלי של אירוספייק, שפועלת בתחום מסדי הנתונים NoSQL. הכנס התקיים באחרונה ב-וויסקי בר שרונה בתל אביב, בהשתתפות עשרות נציגי לקוחות החברה בארץ.

לפלייטיקה יש אתרים ב-13 מדינות ויותר מ-10 מיליון שחקנים פעילים בחודש, המשחקים על גבי 11 פלטפורמות שונות. החברה מונה כ-3,700 עובדים. "אנחנו עוסקים בתפעול משחקי מובייל", אמרה וידרה. "כל הפעילות שלנו מתבססת על נתונים מהמשחקים, לטובת שיפור חוויית המשתמש של הגולשים שמשחקים. מטרתנו לבדר, ואנחנו רוצים שהם יבלו באפליקציה כמה שיותר – וייהנו. לכן, הקבלה והטיפול בנתוני זמן אמת מאוד חשובים עבורנו".

היא ציינה כי "לפני שהטמענו את בסיס הנתונים של אירוספייק עבדנו עם פתרון אחר, אבל היו לנו יותר מדי נתונים לטפל בהם, הייתה כמות מטורפת של שרתים לתחזק, ולכן חווינו בעיות תחזוקה וביצועים".

"כדי להגיע למצב של שרידות של 100%", הוסיפה, "יש לנו מערך התאוששות מאסון שתומך באסטרטגיה, וכן מופעים של ענן פרטי שאנחנו יודעים לדלג ביניהם. המופעים עובדים במקביל, ואם יש בעיה – מעבירים את הפעילות מאתר אחד למשנהו. לאחר הטמעת הפתרון, בתוך שנה העברנו אליו 60%-70% מעומסי העבודה".

"יש לנו רצון מתמיד לשפר את חוויית המשתמש", ציינה וידרה. "המטרה היא לייצר יכולת קבלת החלטות מבוססת נתונים, ולפעול מהר על בסיסם".

"פלייטיקה היא חברה מונעת-נתונים, ולכן הנתונים כה קריטיים לנו", סיכמה וידרה. "השנה התחלנו להכניס את בסיס הנתונים של אירוספייק לעולם הביג דטה. נעניק כל מיני פתרונות מבוססי משחקים, שבהם מוטמעים רכיבי בינה מלאכותית, עם יכולת לקבלת החלטות בזמן אמת. אירוספייק גרמה לכך שאיננו נדרשים לגייס גדודי אנשים לטובת התחזוקה".

סריני סריניוואסאן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד משותף של אירוספייק.

סריני סריניוואסאן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד משותף של אירוספייק. צילום: עזרא לוי

סריני סריניוואסאן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד משותף של אירוספייק, הציג באירוע את הגרסה החדשה, 6, של בסיס הנתונים של החברה. לדבריו, "בסיס הנתונים מתאפיין ביכולת לשליפת נתונים וטיפול בהם בזמן אמת, כשהם נמצאים ב-NoSQL – כאילו הם היו על SQL".

"הרחבנו בגרסה החדשה את יכולות הטיפול בנתונים בזמן אמת, עם תמיכה בביצועים מהירים וטובים יותר – ביישומי בינה מלאכותית ולימוד מכונה, שדורשים כמויות אדירות של מידע ממערכות שונות בזמן אמת. אנחנו מפשטים את הארכיטקטורה המורכבת בהשוואה למסדי נתונים אחרים, ותומכים בשירותים מבוססי ענן, כולל תמיכה מלאה בקוברנטיס", סיכם.

אלה וידרה, סמנכ"לית תפעול IT בפלייטיקה.

הפוסט IT בענקית גיימינג זה לא משחק הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button