ad1
טכנולוגיה

שת"פ בין הטכנולוגיה לעסקים – כך עושים את זה בביטוח ישיר

שוק הביטוח הדיגיטלי הפך להיות בשנה האחרונה אחד השווקים התחרותיים בעולם הפיננסי, ובכלל, עד כדי כך שהוא זעזע את ענף הביטוח. האפשרות לרכוש פוליסות דרך המחשב או האפליקציה קורצת להרבה אנשים, משום שזה הרבה יותר קל ופשוט מאשר לעשות זאת באמצעות הטלפון או ללכת לסוכן. חברות הביטוח הוותיקות נאלצו ללכת עם הטרנד הזה, בהן ביטוח ישיר. החברה הוקמה ב-1994, מעסיקה 1,500 עובדים והמאזן המדווח האחרון שלה, לסוף 2021, עמד על 145 מיליון שקלים.

כחלק מהמענה לתחרות בתחום זה השיקה ביטוח ישיר בתחילת השנה את אפליקציית 9, שהיא שדרוג וחידוש מותג שכבר היה קיים – 9 מיליון. המותג הזה, שזוכה למסע פרסום אגרסיבי, מקביל למותג הוותיק, ביטוח ישיר, ושניהם נמצאים בבעלות IDI.

רוב הפיתוח של המותג החדש בוצע באופן עצמאי, בתוך החברה, מתוך תפיסת עולם שכדי לעמוד ביעדי עבודה אג'ילית, "יש חשיבות לכך שעבודת הפיתוח נעשית בתוך הבית, וכך מוטת השליטה על ניהול הפרויקט טובה יותר", אמר רז ברטוב, מנהל החדשנות והטכנולוגיה בביטוח ישיר. הוא ציין כי תפיסת העולם הזו הייתה קיימת בחברה טרם הגעתו לתפקיד, ובין היתר באה לידי ביטוי בפיתוח מערכת CRM עצמאית עבור המותג ביטוח ישיר.

"ללא סיוע הצד הטכנולוגי לא ניתן היה להוציא לפועל כלום"

בראיון לאנשים ומחשבים סיפרו ברטוב ומירב קליפר פרץ, סמנכ"לית השיווק, שאחראית גם על יישומי הדטה והאנליטיקה בחברה, כיצד ה-IT סייע לתכנון ולעיצוב המותג המחודש, תוך שיתוף פעולה הדוק עם הקו העסקי. ברטוב וקליפר פרץ תיארו את שיתוף הפעולה הזה כ-"מודל לתצורת עבודה של שילוב בין הטכנולוגיה לעסקים, והיא זו שמאפשרת לממש את תפיסת האג'יליות, שמאפיינת את העבודה בביטוח ישיר באופן כללי".

"שנינו יודעים שאנחנו חיים בעולם משתנה", אמרה קליפר פרץ. "הזמן קריטי כאן ואני יודעת היטב שללא סיוע של הצד הטכנולוגי לא ניתן יהיה להוציא לפועל כלום. זהו אחד מסודות ההצלחה שלנו ושל המותג".

"בזכות מודל העבודה הזה, סיימנו את תהליכי הפיתוח והאפיון של המותג 9 בתוך פחות משנה", אמרה. היא הוסיפה כי "בישיבה הראשונה שבה השתתפו גורמים אחרים מהחברה היו כאלה שהטילו ספק לגבי ההצלחה של המהלך. אבל ברטוב ואני נעצנו תאריך ביומן והיה ברור לנו שנעמוד בו – וכך היה".

לדברי ברטוב, "אחד התנאים החשובים במודל עבודה זה הוא שכל אחד מהעובדים בכל אחד מהצוותים של קליפר פרץ ושלי יודע לדבר גם עסקית וגם טכנולוגית. זה מיצוי התפיסה של החיבור המתבקש בין ה-IT לביזנס".

השקה בלב תקופת הקורונה

ההשקה של המותג החדש בוצעה בינואר 2021 – עדיין בעיצומה של הקורונה. "העיתוי היה מצוין", אמרה קליפר פרץ, "כי הקורונה הרגילה אנשים רבים לבצע פעולות באמצעות המחשב והטלפון וחשפה בפניהם את עולם הדיגיטל, ובשבילנו זו הייתה הזדמנות, מאחר שיש לא מעט אנשים שעד לפני הקורונה נרתעו מביצוע תהליכים בדיגיטל, כולל רכישת פוליסת ביטוח".

המותג 9 לוקח את רעיון הביטוח אונליין לקצה, ועושה זאת בפשטות: הלקוח מבצע את כל תהליכי רכישת הביטוח דרך האפליקציה, המחיר הוא קבוע, אין משא ומתן עם נציג – והכול מתבצע בעזרת ממשק המשתמש הכי בסיסי שיכול להיות. אולם, פיתוחו נעשה לא בלי אתגרים. "אחד מהאתגרים היה היכולת להתאים את התמחור לסיכון", הסביר ברטוב. "התמחור מבוסס על ניהול סיכונים. אם חברת הביטוח הייתה יכולה לדעת ב-100% שהלקוח הפוטנציאלי לא יתבע אותה, כי היא יודעת את כל המידע עליו, אפשר היה לתמחר את זה בסכומים נמוכים, שלא קיימים כיום. אבל המציאות אינה כזו ולכן, בתכנון האפליקציה היינו צריכים לשאוף להגיע לרמת דיוק אופטימלית, בקשר עם הלקוח שרוכש כעת ביטוח בדיגיטל".

כדוגמה הוא ציין רכישת פוליסה של ביטוח דירה: הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לנתח פרטי מידע נלווים, ממקוררות שונים ולא טריוויאליים, על מקום המגורים של רוכש הפוליסה, כמו, למשל, אם באותו הבניין יש היסטוריה של תקלות בצנרת. זה מתווסף לרכיב של הסיכון, ובהתאם לכך נקבע המחיר.

הקריטיות של הדטה

כאמור, אחד מתפקידיה של קליפר פרץ הוא ניהול תחום הדטה והאנליטיקה בביטוח ישיר. זה נעשה על בסיס הכלים שאגף ה-IT מספק. "המשימה שלנו היא לעשות קפיצת מדרגה בכל מה שקשור לתחום הביטוח הדיגיטלי, ובמסגרת זו אני מנהלת את יחידת הדטה של הארגון, עם צוות של 10 אנליסטים", סיפרה. "הכלים שאגף ה-IT מספק עוזרים לנו לייצר ערך גבוה יותר למידע הרב שמצטבר בארגון, לייעל תהליכים ולהגיע לקהלים ממוקדים יותר".

ברטוב אמר בהקשר זה כי "היינו הראשונים, לפני שלוש שנים, להקים תשתית דטה בענן, ואנחנו מאפשרים לארגון לבצע באמצעותה פעולות של אנליטיקה, לימוד מכונה ועיבוד חכם יותר של מידע".

כמו כן, ברטוב סיפר בראיון על הקשר של ביטוח ישיר עם סטארט-אפים: החברה מפעילה מעבדת חדשנות בשיתוף עם ענקית הביטוח היפנית NSI, שמאתרת חברות סטארט-אפ ישראליות, משתפת אתן פעולה ומחברת אותן, דרך החברה היפנית, לפעילות בחו"ל.

לסיכום ציין ברטוב את האתגרים שעומדים בפני הארגון שלו לשנה הקרובה: המשך הובלת החדשנות בשוק הביטוח, בין היתר באמצעות שיתופי פעולה כמו זה שנעשה עם NSI; המשך חיזוק שיתוף הפעולה עם הביזנס; והתמודדות עם איומי הסייבר. בתחום זה, ברטוב העדיף לא להרחיב את הדיבור, אבל ציין שהחברה משקיעה בכך משאבים, יש לזה תשומת לב ניהולית ברמות הבכירות ביותר ועד היום, מערכות המידע שלה עמדו באתגרי הגנת הסייבר.

מירב קליפר פרץ, סמנכ"לית השיווק והאחראית על יישומי הדטה והאנליטיקה בביטוח ישיר, ורז ברטוב, מנהל החדשנות והטכנולוגיה בחברה.

הפוסט שת"פ בין הטכנולוגיה לעסקים – כך עושים את זה בביטוח ישיר הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button