ad1
טכנולוגיה

צוקרברג הורה לעובדיו כבר ב-2018 "לגרום כאב" לאפל

מנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, אמר עוד בשנת 2018 מילים קשות על מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, על רקע המאבק ארוך השנים בין שתי החברות, כך דיווח באחרונה הוול סטריט ג'ורנל

באחרונה היחסים בין אפל לפייסבוק, כמו גם בין המנכ"לים צוקרברג וקוק, עושים כותרות, ונדמה שהמלחמה בין ענקיות הטכנולוגיה מסלימה מאוד. את הדברים הציתה, לכאורה, החלטתה של אפל לכלול התראות פרטיות במערכת ההפעלה iOS 14 למכשירי ה-iPhone שלה. אפל הודיעה כי היא תשלח למשתמשים הודעות שמבקשות מהם לתת הרשאות לאפליקציות שרוצות לעקוב אחר הפעילות שלהם, מהלך שצוקרברג חושש ממנו ככל הנראה משום שהוא סבור שיפגע בעסקי פייסבוק, שעיקר הכנסתה היא מפרסום ממוקד.

ואולם הדיווח של הג'ורנל מהשבוע מצביע על כך שמייסד וראש פייסבוק לא היה בדיוק "לטובת" אפל גם לפני כשלוש שנים, והרבה בטרם ההחלטה על התראות הפרטיות מטעמה. באותם ימים התפרץ בין השתיים סכסוך בנוגע לשיטות איסוף נתונים. קוק אמר באותם ימים שהחברה שלו לא עובדת עם המודל הזה, של אספקת שירות בחינם בתמורה לתחיבת ידיים ארוכות לתוך הנתונים הפרטיים של הלקוחות. ההתבטאות הזו הגיע מצידו אחרי שפרשיית קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica) הסעירה את העולם והאירה בזרקור מאוד לא מחמיא את נהלי פייסבוק בכל הנוגע בטיפולה ושמירתה על הדטה האישי של משתמשיה. צוקרברג, שכעס על אפל וגישתה, אמר לצוות עובדי החברה אז: "אנחנו צריכים לגרום לאפל כאב", כך על פי אנשים שמכירים את חילופי הדברים. לפי הדיווח של הג'ורנל, המקורות יודעי הדבר גם אמרו כי הערותיו של צוקרברג בפרטיות היו קיצוניות בהרבה מתגובתו הציבורית ל-קוק, עליו אמר שהוא "רדוד ביותר".

לאחר שנודע על הנחיות הפרטיות ב-iOS 14, פייסבוק אמרה בהצהרה כי אלו אינן מספקות הקשר לגבי הדרכים בהן משתמשי iPhone יכולים להפיק תועלת מפרסומות בהתאמה אישית. "כדי לעזור לאנשים לקבל החלטה מושכלת יותר, אנו מציגים גם מסך משלנו יחד עם זה של אפל. זה יספק מידע נוסף על האופן שבו אנו משתמשים במודעות בהתאמה אישית, התומכות בעסקים קטנים ושומרות על אפליקציות בחינם", הודיעה פייסבוק.

יריבות במצב של הסלמה. טים קוק, מנכ"ל אפל ומארק צוקרברג, מייסד פייסבוק.

יריבות במצב של הסלמה. טים קוק, מנכ"ל אפל ומארק צוקרברג, מייסד פייסבוק

הקרבות מתעצמים באחרונה

נזכיר כי במסגרת הסכסוך העכשווי בין החברות עלה שוב נושא פרטיות הנתונים. במהלך נאום אונליין שנשא בכנס פרטיות נתונים, שהתקיים בבריסל בתחילת החודש, ציין קוק כי המודל העסקי של פייסבוק, של שימוש בנתוני משתמשים לצורך פרסום ממוקד, יכול לייצר השלכות בעולם האמיתי, כמו למשל הפעלת אלימות או צמצום אמון הציבור בחיסונים. קוק אמנם לא נקב בשמה המפורש של המתחרה העצמתית שלו, אך דבריו לא הותירו ספק בנוגע למושאם. בנאומו בכנס חזר מנכ"ל אפל על טענתו כי "אם אנו מקבלים כרגיל וכבלתי נמנע (את העבודה – ג"פ) שכל דבר בחיינו יכול להיצבר ולהימכר, אז אנו מפסידים הרבה יותר מנתונים. אנו מאבדים את החופש להיות אנושיים. יחד, עלינו לשלוח תגובה אוניברסלית והומניסטית לאלה הטוענים לזכות על מידע פרטי של המשתמשים, לגבי מה שניתן או שאסור לסבול", הוא המשיך.

עוד במסגרת קרב הגלדיאטורים חסר הפשרות המתעצם באחרונה, נודע כי פייסבוק מתכוננת להגיש תביעת הגבלים עסקיים נגד אפל, הנוגעת למדיניות ה-App Store שלה, כך לפי דיווח שהתפרסם לראשונה בדה אינפורמיישן.

קודם לכן הודיעה פייסבוק שתסייע לחברת אפיק גיימס (Epic Games) במאבקה המשפטי נגד אפל, ותספק מה שהיא אומרת שהוא "מידע על הדרך שבה המדיניות של יצרנית ה-iPhone וה-iPad פוגעת בעסקים".

עוד יש לציין כי צוקרברג טען בלי כל ניסיון להסתיר זאת, שאפל היא אחת המתחרות הגדולות ביותר של פייסבוק בכנס הרווחים האחרון של החברה, שעסק ברבעון הרביעי של השנה ונערך בשבוע שעבר.

הפיצוצים נמשכים. קרבות אפל ופייסבוק

הפוסט צוקרברג הורה לעובדיו כבר ב-2018 "לגרום כאב" לאפל הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button