ad1
טכנולוגיה

על נשים, ניהול משברים והזדמנויות

הנושא של ניהול משברים והזדמנויות עמד במרכז מפגש פורום הנשים WIT של אנשים ומחשבים, שנערך השבוע במשרדי אורקל בפתח תקווה. שורה של בכירות בענף נתנו דוגמאות של משברים והזדמנויות שהן ניהלו, ודנו בשאלה האם הנשים עושות זאת טוב יותר מהגברים.

התשובה לכך חיובית, אם תשאלו את יעל הר אבן, סמנכ"לית התפעול של אורקל ישראל. "בתחום הניהול, אנחנו עולות על הגברים", אמרה. "לנו פחות חשוב לנצח, חשוב יותר להבין את הפתרון ואם בסוף פתרנו אבל לא קיבלנו את הקרדיט – מה אכפת לנו? בניהול נשי יש יותר חתירה לפתרון ופחות חתירה לניצחון, והאגו של הנשים נמוך יותר מזה של הגברים".

קרן פוקס, סמנכ"לית מערכות מידע באלטשולר שחם.

קרן פוקס, סמנכ"לית מערכות מידע באלטשולר שחם. צילום: פלי הנמר

קרן פוקס, סמנכ"לית מערכות מידע באלטשולר שחם, אמרה כי "ניהול משבר הוא דבר שמחייב לא מעט יכולות נשיות – עבודת צוות, אמפטיה וראייה מולטי דיסציפלינארית. לא בכדי יש לא מעט סמנכ"ליות מערכות מידע. היכולות שאנחנו מביאות אתנו לקונפליקטים עוזרות לנו לנהל אותם".

מיכל מרכוס, סמנכ"לית טכנולוגיות ודיגיטל באמפא קפיטל, ציינה כי "ההכלה והאמפטיה מאוד חשובות בניהול משברים, ופגשתי אותן ולא פגשתי אותן בשני המגדרים. אנחנו נפגעות יותר ולוקחות יותר ללב. נשים צריכות לשים לב גם לכך, ולדעת להיעזר".

שמעונה נווה, מנמ"רית צ'מפיון מוטורס.

שמעונה נווה, מנמ"רית צ'מפיון מוטורס. צילום: פלי הנמר

לדברי שמעונה נווה, מנמ"רית צ'מפיון מוטורס, "מי שיעשה טעות ויעריך אותנו, הנשים, בהערכה נחותה יותר מהגברים יפסיד מראש. אנחנו לא צריכות לקחת את זה ללב, כי יום אחד אותו אדם יבין שהוא עשה טעות, וטעות עושים בדרך כלל רק פעם אחת".

אחת השאלות שעלתה בפאנל היא האגו של המנהלים.ות ומקומו בניהול משברים והזדמנויות. "האגו הוא אאוט בניהול קונפליקטים, בטח בעולם העבודה החדש", אמרה מרכוס. "לעומת זאת, מה שמקבל ביטוי הרבה יותר גדול הוא אנשים ומערכות יחסים. מערכות היחסים שאנחנו מצליחים לייצר עם הקולגות, המנהלים והעובדים מאפשרות לנהל משברים בדרך אחרת לגמרי מאשר אם הם מתנהלים מהאגו".

מיכל מרכוס, סמנכ"לית טכנולוגיות ודיגיטל באמפא קפיטל.

מיכל מרכוס, סמנכ"לית טכנולוגיות ודיגיטל באמפא קפיטל. צילום: פלי הנמר

כמו כן, עלה מהפאנל שלפעמים צריך ליזום משבר כדי לפתור משברים מתמשכים. מרכוס אמרה כי "באחד התפקידים הקודמים שלי יישמנו אצל אחד הלקוחות אפליקציה שלא הייתה גולת הכותרת, אבל היא הייתה הרבה יותר טובה ממה שהיה קודם. בארגון התאהבו במערכת הקודמת שלהם בצורה בלתי רגילה ורצו לבצע את המעבר יותר לאט. עלינו בחלקים והגענו לזה שהארגון רצה מאוד להכניס אליו את המערכת החדשה. ממקום של שמירה על הקיים הם פתחו את הלב ואת הראש לחדשנות. או אז אמרתי לעמיתיי: זה הזמן לייצר את ההחלטה, אנחנו יכולים לעבור ללקוח הבא. יצרנו משבר והוא הוביל את הארגון לחדשנות".

עם זאת, היא ציינה כי "צריך לדעת מתי ליזום קונפליקטים ואיך, זה לא תמיד נכון. בכל מקרה, כדאי להשאיר את האגו בצד".

עדית חן, מנמ"רית דואר ישראל.

עדית חן, מנמ"רית דואר ישראל. צילום: פלי הנמר

גם עדית חן, כיום מנמ"רית דואר ישראל, ציינה משבר שבארגון שהיא עבדה בו אז היווה גם הזדמנות. "במשך 20 שנה הייתי בצד של הספק, עסקתי במכירות בחברות תוכנה ובארגונים בינלאומיים", אמרה חן. "כשהתחלתי באחד הארגונים, הלקוח אמר לי בפנים שהוא לא רוצה לעבוד אתי. זה היה בנוכחות המנהל של המנהל שלי. הוא השיב לו שהוא מבין, אבל אני שם וזאת עובדה, ויהיה בסדר. אחרי שלושה שבועות חווינו משבר שנגע בחיי אדם, זאת הייתה תקלה במערכת ליבה שהיו לה השלכות אקוטיות על בריאות של אנשים. נכנסתי לישיבה שבה השתתף גם אותו מנהל ששלושה שבועות לפני כן אמר שהוא לא רוצה אותי. הוא דיבר כאילו אני לא שם. המנהל שלי, שגם הוא היה שם, ביקש הפסקה, ובה הוא אמר לי: 'אני יודע שאת מבוהלת, אבל תדעי לך שאם תעשי את זה כמו שצריך – הכול יהיה היסטוריה. אני מאחורייך'. ואמנם, עבדתי 48 שעות רצוף, ובהמשך הפכתי ליד ימינו של אותו מנהל שלא רצה אותי. אחרי 48 שעות היינו במקום אחר לגמרי, הוא פיתח מאוד את הקריירה שלי וכיום אנחנו חברים. למדתי מזה לנהל את האגו שלי, זה נתן לי עוצמות בלתי רגילות".

נווה ציינה כי "בהתמודדות עם מצבי משבר, צריכים להגדיר את הקווים האדומים. התפיסה של להימנע מראש היא תפיסה לא נכונה, כי היא כנועה מדי. כך גם לא תפיסה של 'אני תמיד צודקת'. צריך לא לפחד מעימותים, כי הם מוציאים הרבה מאוד אמת. צריך להתנהל עם פשרנות ופרשנות. אפשר גם עם אגו, כי אגו ומקצועיות יכולים להיות משולבים. אגו הוא דבר טוב כל עוד הוא מנוהל".

הר אבן סיימה בסיפור משלה: "כשהגעתי לאורקל, ישבתי לפגישה עם עובדים ומנהלים בארגון, והבנתי שאני הולכת לייצר קונפליקט של יציבות אל מול שינוי. זה ליווה אותי בכל הארגונים שניהלתי, ואני באה מעולם הניהול העסקי. הצעתי שכל הארגון 'יעמוד דום' וישרת את אנשי המכירות. אמרתי שאנשי המכירות הם הטייסים וכל השאר הם תומכי הלחימה. חילקתי את הארגון ליוצרי כסף ומאפשרים, אלה שנותנים שירותים, כולל ה-IT. בהתחלה זה עורר מורת רוח, אבל עד מהרה המנהלים שאינם מתחום המכירות הבינו את זה ופעלו בהתאם, וזה יצא לטובת הארגון".

"אנשי ה-IT צריכים להבין שיש להם לקוחות פנימיים שהם צריכים לעמוד ביעדים מולם. אם עובד צריך עכשיו מחשב – אז הוא צריך לקבל עכשיו מחשב", אמרה. באשר לנשים, סיכמה, "הן צריכות לעמוד על האמת המקצועית שלהן, זה ימנע קונפליקטים".

יעל הר אבן, סמנכ"לית התפעול של אורקל ישראל.

הפוסט על נשים, ניהול משברים והזדמנויות הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button