ad1
טכנולוגיה

מכרז ענק בעיריית ראשון לציון: CRM רשותי אחיד בהיקף מיליוני שקלים

עיריית ראשון לציון פרסמה לפני ימים אחדים מכרז, לבחירת מערכת CRM מרכזית שתאחד ותממשק לכל מערכות המידע והשירות של העירייה. גורמים בשוק מעריכים כי זה המכרז הגדול ביותר בהיקפו בתחום, ועל פי מסמכי העיריה, ההיקף התקציבי שלו הוא כ-15 מיליון שקל, כך נודע לאנשים ומחשבים.

על המכרז צפוי להיות קרב בין שתי יצרניות פלטפורמה של CRM – מיקרוסופט דיינמיקס וסיילספורס, וכן אורקל וסאפ. בנוסף צפויה תחרות חזקה ביותר בין האינטגרטורים שמיישמים פתרונות על פלטפורמות אלו.

על פי מסמכי המכרז, הפתרון המוצע הינו פתרון אחוד רב-רשותי, המאפשר לקבל תמונת תושב של 360 מעלות. הפרויקט מכיל בסיס נתוני מרכזי של התושבים. המכרז מיישם תפישת עולם מתגבשת ברשויות מקומיות, שעיקרה האצת המטרה של איחוד נתונים וחיבור בין ממשקים – המצב שאינו קיים כיום.

מכרז דומה נערך בעיריית רעננה, ומסתיים ביום אלו. את המכרז הזה ליוותה חברת אלתרנט. ואולם שם הפלטפורמה שהוגדרה מראש היא של מיקרוסופט, בגלל סביבת העבודה של העירייה. בראשון לציון הוחלט לפתוח את ההצעה לפלטפורמות המובילות, ולכן התחרות כאן תהיה הרבה יותר גדולה וצמודה.

במסמכי המכרז נאמר שהמערכת המוצעת תאפשר לעירייה לנהל את כלל הפניות של לקוחות הרשות ולעקוב אחר סגירת הטיפול בפניות בפרק זמן מהיר ביותר. עוד נאמר כי המערכת שתבחר תאוחסן ותתופעל במתכונת ענן, תוך שימוש בתוכנה, בחומרה, בתשתיות התקשורת ובמנגנוני אבטחת מידע והגנת הפרטיות של הספק, אשר יעמדו בדרישות המלאות של הרשות, ובאחריותו המלאה.

איציק כרמלי, המנמ"ר הפורש של עיריית ראשון לציון. צילום: פרטי

איציק כרמלי, המנמ"ר הפורש של עיריית ראשון לציון. צילום: פרטי

הדרישות מהחברה הזוכה הן קשוחות ומורכבות: תכנון, הקמה, התקנה ותחזוקה של בסיס נתוני לקוחות אחוד, אשר יאפשר למערכת פניות הלקוחות של הרשות לפעול מולם, וכן יאפשר לשאר מערכות המידע הקיימות, ואשר תהיינה קיימות, ברשות לפעול מולו. כמו בכל מכרז, על החברה הזוכה לקבל אחריות על תפעול מלא של כלל מרכיבי המערכת, לרבות מחולל הדו"חות ומוצרי צד שלישי, וכן על כל חומרה ותשתית טכנולוגית אחרת הנדרשת לתפעול מלא של המערכות, בהתאם לטיב רמת השירות (SLA) אותו הגדירה הרשות.

היישום של המכרז יהיה במספר שלבים, כאשר בשלב הראשון יועלה החלק של מוקד 106 והשירות לתושב, שהוא אחד המרכיבים הקריטיים ברשות, והמעבר יהיה בבת אחת.

ההערכה היא שתהליך פתיחת המעטפות והכרזה על הזוכים יארך כחצי שנה לפחות, בגלל גודלו והיקפו של המכרז.

איציק כרמלי, מנהל אגף מערכות המידע היוצא של העירייה, המסיים בימים אלו את תפקידו, אמר: "תהליך ההכנה של המכרז ארך זמן רב. המכרז הוא חלק מתוכנית אב שכללה את חזון העיר, שנכתבה בזמנו על ידי היועץ אורי בן ארי, ומכרז זה הוא חלק ממנה, והוא הראשון שזכה לתעדוף על ידי העירייה".

מכרז ענק. עיריית ראשון לציון

הפוסט מכרז ענק בעיריית ראשון לציון: CRM רשותי אחיד בהיקף מיליוני שקלים הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button