ad1
טכנולוגיה

מאגד אווטאר הדגים נסיעה של רכב אוטונומי בעל אמצעי חישה מלאים

במשך שלוש השנים האחרונות מאגד אווטאר לטכנולוגיות המשמשות לקבלת החלטות ברכב האוטונומי, פעל על מנת לפתח יכולות לבניית תמונת עולם מפורטת ומדויקת, לטובת קבלת החלטות ניהוג רכב אוטונומי, על ידי היתוך מידע סינרגטי מחיישנים שונים, ועל גבי מערכת משובצת מחשב יעילה המשולבת באלגוריתמיקה חדשנית.

במאגד, שמומן על ידי רשות החדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה משתתפות שבע חברות היי-טק מובילות ושבעה גופי אקדמיה מובילים בישראל: חברות היי-טק מובילות בתחום האוטו-טק, כגון קוגנטה (Cognata), ספקית עולמית מובילה של סימולציה לרכב בקנה מידה גדול לשוקי ADAS ושוקי הרכב האוטונומיים; אלביט מערכות, מובילה עולמית בפיתוח כלים אוטונומיים מתקדמים לשימושים יבשתיים, ימיים ואוויריים, ומפתחת מערכות מורכבות מבוססות ראייה ממוחשבת; ויה ויז'ן (לדרטק ישראל), המפתחת פתרונות חישה סביבתית עבור רכבים אוטונומיים ומערכות תמיכה מתקדמות לנהג; חברת Opsys, המפתחת LiDAR ייחודי ומתקדם ללא חלקים נעים לתעשיית הרכב; חברת עין שלישית מערכות, הפועלת בתחום הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת, ועוסקת בייצור ושיווק מערכות אלקטרואופטיות; סיוה די. אס. פי., חברה ישראלית ציבורית, אשר מספקת טכנולוגיה לעיבוד אותות ומעבדי AI המיועדים לשווקים כגון שוק הרכב, הסלולר, האלקטרוניקה, וה-IoT; ורפאל, המפתחת ומייצרת מערכות בחזית הצורך המבצעי ובקדמת הטכנולוגיה עבור צה"ל ומערכת הביטחון, ומהווה נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל.

בנוסף, חברים במאגד חוקרים מובילים מהמוסדות האקדמיים המרכזיים בישראל: הטכניון, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת אריאל ומכון ויצמן.

במהלך יום ההדגמה הציגו הדגמה של מערכות חישה (מצלמות, מצלמה טרמית, לידאר) המותקנות על גבי רכב ניסוי של מעבדת החדשנות של רנוניסאןמיצובישי בישראל; הדגמה של יכולות perception וניהוג בזמן אמת על גבי סימולטור במגוון תרחישים מאתגרים; וכן הדגמה של מערכות ניהוג אוטונומיות המותקנות על גבי רכב ניסוי.

הרכב האוטונומי ביצע ניהוג במגוון תרחישים בזמן אמת על גבי משטח ניסויים פיזי בהיכל שלמה בתל אביב.

מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל מקדמת שיתופי פעולה בין שלוש חברות הרכב הבינלאומיות לבין האקוסיסטם הישראלי. משימת המעבדה היא לאתר ולבחון טכנולוגיות ישראליות לצורך שילובן ברכבי ושירותי העתיד של שלוש החברות.

במסגרת מאגד אוואטר, הותקנו על אחד מרכבי הניסוי של מעבדת החדשנות סנסורים ומערכות מחשוב שונות שפותחו על ידי חברות המאגד. לאחר ההדגמה, רכב הניסוי עם כל המערכות שהותקנו עליו, הועבר למעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב, שם תיערך בחינה לחלק מהטכנולוגיות שבהן הוא מצויד.

מטרת מאגד אווטאר היא יצירת מסגרת להתארגנות תוך שיתוף פעולה בגיבוש ובביצוע תכניות המו"פ התקופתיות של החברים וריכוז גופים תעשייתים ומוסדות מחקר שיבצעו מחקר ופיתוח של טכנולוגיות גנריות לניהוג רכב אוטונומי בסביבה אורבנית. המאגד פועל ליצירת מסגרת לפיתוח טכנולוגיות גנריות מתקדמות וחיוניות שאינן ניתנות להשגה ממקורות בחו"ל בתנאים מסחריים סבירים. עוד הוא פועל להכוונה משותפת של תוכניות המו"פ הגנרי, בהתאם לשיקולים ארוכי טווח של החברים, ולשיתוף פעולה טכנולוגי מתמשך בין חברי המאגד וייצוג משותף של חבריו בפני הרשויות ובפני גופים או גורמים אחרים לשם ביצוע תכניות המו"פ התקופתיות.

"מצפים שיביא בשורה של ממש בתחום"

אביב זאבי, סמנכ"ל תשתית חדשנות ברשות החדשנות: "רשות החדשנות רואה ערך גדול בהעצמה ואינטגרציה של השחקנים באקדמיה והתעשייה באקו סיסטם העוסק בחישה, חיבור והדמיה של נתונים ברכב האוטונומי, על מנת לייצר להם ערך מצרפי טכנולוגי וכלכלי. זאת בדיוק מטרתו של המאגד הזה, ואנו מצפים שיביא בשורה של ממש בתחום".

דניאלה גרא מרגליות, סמנכ"לית חדשנות ותחבורה חכמה במשרד התחבורה: "בסיכום שלוש שנות פעילות, מאגד אווטאר הדגים מגוון טכנולוגיות לקבלת החלטות ברכב עצמאי. שיתוף הפעולה המוצלח במיוחד של שבע חברות ושבעה גופי מחקר מובילים בישראל, מהווה נדבך נוסף בפועלו של משרד התחבורה לקידום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, להגברת בטיחות משתמשי הדרך ולייעול התנועה".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

אירוע ההדגמה של מאגד אווטאר.

אירוע ההדגמה של מאגד אווטאר. צילום: עמרי רפטוב

אירוע ההדגמה של מאגד אווטאר.

אירוע ההדגמה של מאגד אווטאר. צילום: עמרי רפטוב

הציג ביצועים של רכב אוטונומי. מאגד אווטאר.

הפוסט מאגד אווטאר הדגים נסיעה של רכב אוטונומי בעל אמצעי חישה מלאים הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button