ad1
טכנולוגיה

כך תגייסו את החוסן הנפשי לניהול משברים והתמודדות עם אי ודאות

כתבה: עידית ג'וס, מאמנת אישית ועסקית.

קרה לכם מקרה שבו פתאום מצאתם את עצמכם במציאות שתפסתם אותה כבלתי ניתנת להתמודדות? במצב של אי ודאות? האם התמודדתם עם מצב בריאותי או נפשי, משבר גדול בעבודה או במערכות היחסים? או שמא עם הקורונה?

בהרצאה שאני מעבירה, אני חולקת סיפור בדיוק כזה, את הסיפור שלי – של התמודדות עם מחלת הסרטן בשלושה דורות בו זמנית: אמא, בת ונכדה. הסיפור הזה יכול ללמד אותנו איך מתמודדים עם הכול ושומרים על שגרת חיים.

אחת התובנות מהסיפור היא שההצלחה בהתמודדות תלויה בחוסן הנפשי שלנו, בפרספקטיבה ובראייה קדימה, בהצבת יעדים – כי כשרואים את האור בקצה המנהרה, יש לאן לשאוף. אותה הצלחה תלויה גם ביכולתנו להתחבר לכוחות הפנימיים שלנו, ולאמונה שיש לנו אותם ואת כל המשאבים כדי להצליח. בהרצאה אני מספרת כיצד מייצרים את תהליך ההבראה וההחלמה, וחוזרים לשגרת החיים.

עידית ג'וס באחת מתחרויות הטאף מאדר האחרונות. צילום: גילי חנוך

עידית ג'וס באחת מתחרויות הטאף מאדר האחרונות. צילום: גילי חנוך

כהבעת תודה לגופים שתמכו בנו מאוד לאורך הדרך, לקחתי על עצמי לתרום לגדולים מהחיים – אחת העמותות שתרמו רבות לתהליך ההחלמה של בתי. ידעתי שהיא נמצאת בידיים טובות. אלון, אישי היקר, ואני הצטרפנו לקבוצת מתנדבים מאתגרת ומיוחדת במינה, של מנהלים בכירים מתחום המחשוב, שהציבו לעצמם מטרה להשתתף בתחרות מאתגרת במיוחד – הטאף מאדר (בוץ קשוח), שכל מטרתה היא תרומה למען העמותה. מדובר במרוץ של 20 ק"מ בשטח קשה ובוצי, עם 25 מכשולים קשים במיוחד. השנה יתקיים המרוץ בסקוטלנד בתחילת חודש יולי.

מעבר לפן האישי, ההרצאה מתבססת על הניסיון שלי: אני בעלת תואר שני (MBA), מרצה במכללה האקדמאית אחווה, מאמנת אישית מקצועית (PCIL), מנחה סדנאות ומתמחה בפיתוח מיומנויות למנהיגות אישית ומקצועית, ותקשורת אפקטיבית.

 

נקודות להתמודדות עם המשבר וליציאה ממנו

ההתמודדות של המשפחה שלנו עם הסרטן היא רק דוגמה שאני חולקת בהרצאה, שעוסקת בניהול משברים בכל תחום בחיים – וכיום, בימי הקורונה, באופן מיוחד. אני משתפת את קהל צופיי ומאזיניי בנקודות הבאות:

  • נקודת מבט / פרספקטיבה – היכולת להביט על המצב מנקודות מבט שונות ומפרספקטיבה נכונה יותר, לראות את האור בקצה המנהרה.
  • פרופורציה – היכולת לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות.
  • שליטה – מעגל ההשפעה והיוזמה, ה-Outcome thinking.
  • אמונה – האמונה שאנחנו מסוגלים לצאת מהמשבר ושיש לנו את כל המשאבים והיכולות לכך.
  • פעילות גופנית – התרומה שנותן העיסוק בפעילות גופנית והצבת מטרות להחלמה פיזית וחשוב לא פחות, מנטלית.

מעניין אתכם? רוצים להזמין הרצאה? הקליקו כאן.

עידית ג'וס. צילום פרטי

הפוסט כך תגייסו את החוסן הנפשי לניהול משברים והתמודדות עם אי ודאות הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button