ad1
טכנולוגיה

"הקורונה קידמה משמעותית הטמעת טכנולוגיות אוטומציה"

"הקורונה הביאה לקידום משמעותי של תחום המיכון בכלל ו-RPA בפרט. הטמעת טכנולוגיות מיכון בקרב ארגוני בריאות הייתה מענה הכרחי לעומס הרב שהוטל על מרכזי שירות לקוחות של אותם ארגונים: ברפואה מרחוק, רובוטים סייעו טוב יותר למטופלים, כאשר בחדר ההמתנה הווירטואלי הם הביאו לנציגי השירות במוקדים עוד יכולות ועוד מידע. למשל, הבוט סייע למטופלים לזכור סיסמה ששכחו, שאל אותם כיצד הם מרגישים, איך השפיעו עליהם התרופות שנטלו, איך לעבוד עם טאבלט, ועוד. בדרך זו, גם עובד הארגון הועצם וגם השירות ללקוחות שופר. העובד הדיגיטלי עשה את כל המשימות החזרתיות, והעובד האנושי התמקד במתן שירות איכותי ותבוני", כך אמר ג'נארו קומו, עמית מחקר בכיר, סגן נשיא ו-CTO למיכון בחברת יבמ (IBM).

קומו דיבר בפתח מפגש של הפורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים. האירוע, בשיתוף יבמ, התקיים אמש (ד'), והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר C3.

קומו ציטט מחקר שנערך בקרב ארגוני בריאות בגרמניה, שהצביע על כך, שהטמעת בוטים בתהליך הרפואי הביאה לצמצום השגיאות במרשמים של המטופלים, מה שהניב חיסכון של זמן וכסף. "אלגוריתמים של בינה מלאכותית יכולים ללמוד משגיאות העבר, לזהות תקלות, או מקרים של אי יעילות, מה שהניב לאותם ארגונים חיסכון שנתי של חצי מיליארד יורו", הוא הסביר והדגיש כי "המטרה היא לפנות את העובד האנושי מביצוע משימות בקרה בעלות ערך נמוך, שמכונה יכולה לעשות, לטובת הצבת העובד במשרד הקדמי. שם הוא יכול להעניק למטופל טיפול מבוסס בינה מלאכותית, שיעשה אותו יותר שבע רצון".

"מיכון תהליכים לא גוזל עבודה מעובדים בני אנוש"

לדברי קומו, "מיכון תהליכים לא גוזל עבודה מעובדים בני אנוש. העובדים יוכלו להתפנות לעשות עבודות משמעותיות, בעלות ערך גבוה יותר, עם יותר תפוקתיות. הטכנולוגיה תמיד גרמה לעוד תעסוקה ולא לאבטלה. המיכון משנה את אופן העבודה, ועושה אותה לטובה ויעילה יותר".

RPA - אוטומציה רובוטית של תהליכי הטכנולוגיה. אילוסטרציה: BigStock

RPA – אוטומציה רובוטית של תהליכי הטכנולוגיה. אילוסטרציה: BigStock

"מיכון חכם שכזה", סיכם, "משלב גורמים רבים בארגון, כולל מהצד העסקי, ומביא ליכולת לראות תמונה כוללת, לבצע חיקור, גילוי דפוסים ויכולת לחבר תהליכים שבעבר נערכו במבודד. כך, מתקבלות קורולציות, המשפרות תהליכים ומשנות אותם ליעילים יותר. בדרך זו ניתן להביא את התהליכים להיות חכמים יותר, שמשולבים בהם תהליכי ניהול סיכונים, עם חיזוי טוב יותר שלהם ומניעת אירועים בעייתיים. בדרך עבודה זו, הבינה המלאכותית מעצימה את התהליכים הממוכנים ומונעת בעיות בטרם הן קורות, יוצרת קשרים והקשרים חכמים יותר, ומביאה לשיפור תהליכים וטיוב קבלת החלטות".

עוברים לתמהיל דינמי – ענן מקומי, ענן מנוהל, ענן פרטי וענן ציבורי

מורגן טימפסון, מנהל מוצר IBM Cloud Pak for Watson AIOps, יבמ. צילום: יח"צ

מורגן טימפסון, מנהל מוצר IBM Cloud Pak for Watson AIOps, יבמ. צילום: יח"צ

מורגן טימפסון, מנהל מוצר IBM Cloud Pak for Watson AIOps, אמר כי "כיום, מרבית הארגונים עוברים מתשתית מסורתית של מערכות פיזיות נפרדות וסטטיות לתמהיל דינמי של עננים מקומיים, ענן מנוהל, ענן פרטי וסביבות ענן ציבוריות. יישומים ומערכות בסביבות אלה מייצרים צונאמי של נתונים, שממשיך לצמוח. פתרונות ניהול IT מסורתיים אינם יכולים לעמוד בהתמודדות עם היקף ועוצמת הנתונים. הם לא יכולים למיין בצורה מושכלת את האירועים המשמעותיים מתוך כלל הנתונים שמסביב. הם לא יכולים לתאם נתונים על פני סביבות שונות, אך תלויות זו בזו. והם אינם יכולים לספק תובנות בזמן אמת וניתוח המנפק ניבוי, שצוותי תפעול ה-IT יוכלו לנצל במהירות, כדי לענות על הציפיות של המשתמשים והלקוחות".

"הטמעת יישום של בינה מלאכותית", אמר, "מביאה לשיפור פעולות ה-IT. ה-AIOps משתמש ביכולות ביג דטה, ניתוחים ולמידת מכונה, כדי לבצע כמה פעולות: צבירת נתוני הפעילות הרבים שנוצרו על ידי רכיבי תשתית IT מרובים, יישומים וכלי ניטור וביצועים; ניפוי 'רעשי רקע', כדי לזהות אירועים ודפוסים משמעותיים הקשורים לביצועי המערכת ולבעיות זמינות; אבחון גורמי שורש ודיווח עליהם ל-IT לצורך מענה מהיר ותיקון, או, במקרים מסוימים, פתרון בעיות אלה באופן אוטומטי, בלא התערבות אנוש".

לדבריו, "החלפת כלים ידניים ונפרדים, בפלטפורמת AIOps חכמה ואוטומטית, מאפשרת לצוותי תפעול ה-IT להגיב מהר יותר – ולעתים אף באופן יזום – לאירועים של האטה או השבתה, ולעשות זאת בהרבה פחות מאמץ".

הוא סיכם באומרו כי "Watson AIOps נועד להפיץ תהליכי עבודה מבוססי AI לתוך הארגון, בתחום תהליכי עבודה אופרטיביים ב-IT. הפתרון מטמיע תהליכים מבוססי בינה מלאכותית מתקדמים לאורך ולרוחב שרשרת כלי תפעול ה-IT, ובדרך זו ניתן – במידה גבוהה של ודאות – להעריך, לאבחן ולפתור בעיות הקשורות לעומסי העבודה הקריטיים".

ג'נארו קומו, עמית מחקר בכיר, סגן נשיא ו-CTO למיכון, יבמ. צילום: פרטי

הפוסט "הקורונה קידמה משמעותית הטמעת טכנולוגיות אוטומציה" הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button