ad1
טכנולוגיה

"אנחנו מאפשרים לארגון ריטייל יכולות שהוא לא ראה בעבר"

כתב: שהם יריב.

מיקרוסופט היא אחת מענקיות הטק וחברה ששמה הולך לפניה בכל הקשור לתוכנה, ענן ועוד תחומים של חדשנות טכנולוגית. אחת הדרכים להביא את החדשנות טוב ומהר יותר לשוק, באמצעות ענן Azure ושאר הכלים הטכנולוגיים שהיא מציעה, היא תוכנית Founders Hub, שמיועדת לסטארט-אפים, מסייעת להם לפתח את הרעיון שלהם ומקשרת בינם לבין ארגונים גדולים, כלומר: לקוחות פוטנציאליים. יש כאן יתרון גדול הן ליזמים, מאחר שמדובר בחברת ענק, שמכירה הרבה מאוד ארגונים מתחומים שונים ויש לה קשרים טובים וענפים אתם, והן לארגונים גדולים, שיכולים להגיע הרבה יותר מהר לחדשנות שמציעות החרות הצעירות.

עידית גזית ברגר, שמובילה את עולמות הדיגיטל נייטיב במזרח התיכון ובאפריקה (אזור MEA) במיקרוסופט, התראיינה לאנשים ומחשבים על כך ועל נושאים נוספים בעקבות כנס Retail fest, שנערך באחרונה. לגזית ברגר עצמה יש ניסיון משני הצדדים: גם בסטארט-אפ וגם בחברה גדולה כמו מיקרוסופט, שאליה היא הגיעה לפני 14 שנים. לדבריה, "תוכנית Founders Hub מסייעת לסטארט-אפים בשלב מוקדם, ומאפשרת להם הן היכרות עם לקוחות פוטנציאליים, הן מנטורינג, הן גישה למשקיעים והן מעטפת טכנולוגית מקצה לקצה. היא עוזרת לסטארט-אפים לבנות את המוצרים שלהם בצורה ילידית (נייטיב) לענן".

גזית ברגר ציינה כי פוטנציאלית, "כל חברה שהמוצר שלה הוא טכנולוגי יכולה להיכנס לתוכנית שלנו. אנחנו עוזרים לה עם הטכנולוגיה שלנו לכל אורך התהליך – מהרעיון והפרה-סיד ועד שהיא מגיעה להיות ארגון ענק. אנחנו מקצים לה את המקורות המתאימים כדי לפרוח תוך שימוש בענן שלנו, Azure, ובשאר הפלטפורמות הרוולנטיות שאנחנו מציעים ומנגישים לה אותן. כך היא יכולה להצליח לבנות מוצר נכון מבחינת השירותים, האיזון, הגדילה (סקייל) והגיאוגרפיות, ולעשות זאת קרוב ללקוחות הפוטנציאליים, וגם הקיימים, שלה".

האם אתם מציגים את המוצרים שהסטארט-אפים יוצרים אתכם ללקוחות שלכם?
"כן. אחרי שהמוצר בנוי ונמצא בצורה טובה על הפלטפורמה, אם מדובר בפתרון לארגונים – B2B – אנחנו מנגישים אותו ללקוחות שלנו. יש לנו אינטרס ברור שזה יצליח, כי כשהסטארט-אפים מפתחים את המוצר על גבי הפלטפורמה המיקרוסופטית, ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו. יתרה מזאת, אנחנו מאפשרים להם להגיע לארגונים גם כדי להתייעץ אתם, עוד בשלב העיצוב של המוצר. בנוסף, לאנשי המכירות שלנו יש אינטרס להציע פתרונות צד שלישי ללקוחות, כי הם מתוגמלים על כך".

מה הארגונים מרוויחים כאן?
"אנחנו עוזרים להם לקבל גישה לחדשנות. זה מצב של Win-Win: ארגונים מתקשים להגיע לחדשנות שלא נוצרת אצלם וסטארט-אפים מתקשים להגיע ללקוחות הגדולים – ואנחנו עוזרים הן לאלה והן לאלה. אנחנו הקישור בין הסטארט-אפ לארגון הלקוח ולהפך".

את יכולה לפרט?
"בהחלט. למשל, מרקס אנד ספנסר – היכולת שלה לקבל גישה לטכנולוגיות בכמות שמיקרוסופט יכולה לתת לה היא מאוד קשה. מה גם שאנחנו עושים עבורה סינון של הטכנולוגיות המתאימות לה, מציפים את הבעיות הקיימות ביישומן ומציעים דרכים לפתרון – וזה יתרון משמעותי עבורה. אנחנו מבינים מה היא, או כל לקוח אחר, צריכים ומוצאים את הסטארט-אפ שיכול לפתור להם את הבעיה".

"החוכמה: להשתמש בטכנולוגיה ליצירת ערך אמיתי לקמעונאי"

כנס Retail fest עסק, כפי שמעיד שמו, בטכנולוגיה ובחדשנות בעולם הקמעונאות, שהולך ומתפתח, ועבר – ובגדול – לדיגיטל בשנים האחרונות. זה קרה בגלל הקורונה, אבל לא רק. "הטכנולוגיה הדיגיטלית בעולם הקמעונאות קיימת, החוכמה היא להשתמש בה כדי לייצר ערך אמיתי לארגון", אמרה גזית ברגר. "אחד הדברים הבולטים שעוזרים לכך הוא שימוש במוצר SaaS (תוכנה כשירות), שמונגש לתחום, כמו שאנחנו מציעים". למעשה, מיקרוסופט מציעה כמה שירותים לעולם זה, ובמרכזם Cloud for Retail והמרקט פלייס שלה.

להצליח בעולם הריטייל עם הפתרונות של מיקרוסופט.

להצליח בעולם הריטייל עם הפתרונות של מיקרוסופט. צילום: BigStock

"אנחנו מאפשרים לארגון ריטייל יכולות שהוא לא ראה בעבר, כמו לספור כמה אנשים נכנסים לחנויות שלו, להציע ללקוחותיו שירות עצמי יותר מדויק ולבצע ספירת מלאי בלי ללכת ולספור את המוצרים פיזית", אמרה גזית ברגר. "ניתן באמצעות הפתרונות שלנו לשפר את האופרציה, להעצים את העובדים ואת חוויית הלקוח, ולשפר את השירות אונליין".

ביתר פירוט, פתרון Cloud for retail כולל שלוש פלטפורמות ענניות: Azure, מוצר שמיועד לפרודוקטיביות ו-Power Platform, שמאגדת פתרונות ותיקים של מיקרוסופט, כגון Power BI ודיינמיקס. "חברות ריטייל מאמצות מאוד את הענן שלנו. יש ללקוחות המון עניין ויתרונות רבים בלקבל את שלושת העננים הפונקציונאליים שלנו ביחד", אמרה גזית ברגר.

השירות השני הוא המרקט פלייס שהענקית מרדמונד מציעה לארגונים דרך פורטל ה-Azure שלה. "כל שותף צד ג' שלנו יכול לגשת למרקט פלייס. בין אם זה שותף עם פתרון אינטגרציה או IP, הוא יכול להציע שם את מרכולתו. זה מאפשר לסטארט-אפים ולאינטגרטורים להציע את השירותים בצורה נוחה לכל לקוחות Azure ולארגונים – לקבל טכנולוגיות שהם יכולים להפיק מהן ערך", אמר.

לאן העולם הולך בתחום הדיגיטל?

לקראת סיום הראיון, גזית ברגר התייחסה למגמות בעולם הדיגיטל. לדבריה, "הדיגיטליות תמשיך להשתלב ויהיה קשר מאוד חזק בין האונליין לאופליין. עכשיו הוא חלש".

למה הכוונה?
"תחשוב על מקרה שבו אתה נכנס לסופרמרקט. עד שלא העברת כרטיס מועדון, הסופרמרקט לא יודע שאתה זה אתה. תחשוב איזה יופי יכול להיות אם תיכנס לסופרמרקט והרשת שמפעילה אותו יודעת מה אתה אוהב, על בסיס מה שקנית בחנויות הפיזיות ובחנויות אונליין, ויכולה לשלוח לך הצעות למכשיר הנייד. העתיד הוא סביבה רב ממדית כזאת, חיבור אמיתי בין האונליין לאופליין – וזה הולך לקרות בחו"ל כבר השנה, ובישראל בעוד שנתיים-שלוש".

מה עם הפרטיות?
"אתגרי הפרטיות ילכו ויגברו. יש פרצה גדולה ברשתות החברתיות – אתה מדבר עם מישהו על מה שאתה רוצה לקנות או מה שאתה אוהב, ואז נכנס לרשת החברתית ומיד מופיעה לך פרסומת למוצר רלוונטי. יש כאלה אוהבים את זה, אבל אצל רבים נוצרת תחושה לא נעימה של האח הגדול, ואת זה צריך לפתור. הרגולטור ייתן יותר את הדעת על הפרטיות, לטובת הלקוח".

"מיקרוסופט", אמרה גזית ברגר לסיום, "היא החברה הכי מחמירה מבין כל חברות הענן בנושא הפרטיות, זה חלק מה-DNA שלה, חלק מאיך שהיא תופסת את הלקוח. היא לעולם לא תשתמש במידע של הלקוחות בענן שלה, ולא תשתמש ב-AI אם זה יביא לחשיפת מידע אישי של הלקוחות".

זה מגביל את היכולת שלכם להציע פתרונות, במיוחד דרך שותפים וצדדים שלישיים.
"נכון, אבל אנחנו מאמינים שיש לשמור על המידע בצורה הכי מוקפדת".

עידית גזית ברגר, מנהלת תחום דיגיטל נייטיב והיי-טק באזור MEA במיקרוסופט.

הפוסט "אנחנו מאפשרים לארגון ריטייל יכולות שהוא לא ראה בעבר" הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

מאמרים דומים

Back to top button