אמזון: עלייה בהכנסות, אבל מחיקה של הרווח הרבעוני ומעבר להפסד שנתי

אמזון פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון האחרון של שנת 2022 עם גידול של 8.58% בהכנסות ל 149.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי כמעט נמחק עם ירידה של 98.06% ל 278 מיליון דולר.
במהלך שנת 2022 כולה צמחו ההכנסות של ענקית הקמעונות והענן ל-513.98 מיליארד דולר – עלייה של 9.4%, שהתבטאה ב-44.16 מיליארד. מנגד – ההוצאות הכלליות גדלו ב-12.76%, ל-501.74 מיליארד דולר – עלייה של 56.79 מיליארד. עלייה זו בהוצאות פגעה ברווחיות, כשהרווח התפעולי ירד ב-50.8%, ל-12.25 מיליארד דולר, ושורת הרווח הפכה להפסד נקי שנתי של 2.72 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 33.26 מיליארד בשנת 2021.
במהלך הרבעון הרביעי של 2022 גדלו ההוצאות הכלליות ב-18.16%, ל-146.47 מיליארד – עלייה של 22.51 מיליארד, אבל ההכנסות גדלו ב-11.79 מיליארד דולר, ל-149.2 מיליארד – עלייה של 8.58%. מתוך סכום כללי זה, ההכנסות ממכירת מוצרים פחתו ב-1.24%, ל-70.563 מיליארד דולר, וההכנסות ממכירת שירותים, בעיקר שירותי ענן, גדלו ב-19.25%, ל-78.67 מיליארד.
ההוצאות הגולמיות ברבעון גדלו ב-3.29%, ל-108.73 מיליארד דולר. הרווח הגולמי גדל ב-3.38%, ל-108.74 מיליארד, והרווח הגולמי השולי עמד על 72.88% לעומת 76.61% ברבעון המקביל אשתקד.
בצד התפעולי, גדלו ההוצאות התפעוליות הרבעוניות ב-31.57%, ל-37.72 מיליארד דולר, והרווח התפעולי פחת ב-20.9%, ל-2.74 מיליארד. במהלך הרבעון היו לענקית הטק הוצאות מימון של 3.7 מיליארד דולר לעומת הכנסות מימון של 11.47 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.
חבות מס הרבעונית מתבטאת ב-1.23 מיליארד דולר, זאת לעומת החזר מס של 612 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי כמעת נמחק – צניחה של 98.06%, ל 278 מיליון דולר, והרווח הנקי למניה מדוללת ירד ב-97.84% – ל-0.03 דולר.
בעקבות פרסום התוצאות ציין ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל החברה, כי "מספר מנויי ה-Prime ממשיך לגדול מדי שנה, ובמהלך הרבעון האחרון מספר המנויים גדל יותר מאשר בכל רבעון אחר, וכיום יש לנו 150 מיליון חברים רשומים".
הפוסט אמזון: עלייה בהכנסות, אבל מחיקה של הרווח הרבעוני ומעבר להפסד שנתי הופיע ראשון באנשים ומחשבים – פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות